메뉴 건너뛰기

공지사항

공지사항

1. 기간: 2021년 3월 2() ~ 6월 18일(금)

 

2. 시간

구분

요일

기간별 이용시간

비고

3/2 ~ 3/12

3/15 ~ 6/18

자료실

09:30 ~ 17:30

09:30 ~ 21:00

⦁ -/공휴일 휴관

⦁ 28개 열람석 이용 가능

11:00 ~ 17:30

11:00 ~ 21:00

(PhD) 열람실

휴실

 


3. 이용 예약하기: 매일 35 제한 (하루 전 예약)

 1) 재학생학교 이메일 계정으로 로그인 후 [예약 링크]를 통해 예약

 2) 도서관 연회원전화 예약 (02-570-7135)

     (현재는 신규가입 및 재가입 불가)

 

4. 유의사항

 ⦁ 자료실 내에서 반드시 마스크를 착용해 주시기 바랍니다.

 ⦁ 거리두기 실천에 따라 반드시 착석가능 표시 좌석만 이용 가능합니다. (1일 1인 1좌석 제한)

 ⦁ 체온이 37.5℃ 이상이면 출입이 불가합니다.

 ⦁ 코로나19 예방을 위한 개인행동수칙을 반드시 준수하시기 바랍니다.

 ⦁ 매주 화요일 오전은 도서관 내부 청소로 인하여 11:00에 개관합니다.

※ 비협조 시 퇴실 조치합니다모두의 안전을 위함이니 협조 바랍니다.

 

위의 내용은 코로나19 확산 정도에 따른 정부 및 대학 방침에 따라 변경될 수 있습니다.

 

[문의] 도서관 (☎ 02-570-7134~5)

 

 

1. Period: Tue. Mar. 2  Fri. Jun. 18

 

2. Library Hours

 

Day

Available Hours

Note

Mar. 2 – Mar. 12

Mar. 15 – Jun. 18

Library

Mon, Wed, Thurs, Fri

09:30 – 17:30

09:30 – 21:00

⦁ Closed on Sat-Sun/National holidays

⦁ 28 Reading chairs are available

Tue

11:00 – 17:30

11:00 – 21:00

(PhD) Reading Room

Closed

 

 

3. Make a Reservation: Limited to 35 people a day (Make a reservation a day before)

 1) Continuing Students: Login by ttgu.ac.kr email account and access the [reservation link]

 2) Library membership: Make a reservation by phone (02-570-7135)

    (Membership renewal or newly signing up is not available for now)

 

4. Note

 ⦁ Please make sure to wear a mask in the library.

 ⦁ For practicing distancing, only the chairs marked as ‘Available Seat’ can be used (1 seat per day, per person).

 ⦁ If the body temperature is 37.5℃ or higher, access will not be allowed.

 ⦁ Please make sure to observe the code of conduct for preventing COVID-19.

 ⦁ For Tuesdays, the library will open from 11:00 due to cleaning in the morning.

※ When one does not cooperate, he/she will be asked to leave. We ask for your cooperation for the safety of all.

 

The above may change depending on the policies of the government and the university according to the extent of spread of COVID-19.

 

[For Questions] Contact the Library (☎ 02-570-7134~5)


List of Articles
번호 제목 날짜 조회 수
공지 학술DB] 교보문고 스콜라 시스템 점검 및 서비스 일시 중단 안내(10.8-10.9) 2022.10.04 3
공지 2022 RISSㆍKOCW 활용 실태 조사 참여 안내 (9.28-11.4) file 2022.10.04 4
공지 학술DB] DBpia 10월 이용자교육 안내 (10.5-10.27) file 2022.09.29 5
공지 Library Closed Dates(Oct)/도서관 휴관일 안내(10월) 2022.09.27 21
공지 중요] Online training for EBSCO web databases_랜선밥차 이벤트 (10/19_1pm) file 2022.09.07 25
공지 2022학년도 가을학기 도서관 운영시간 안내/Library Hours for Fall 2022 (8.29-12.16) 2022.08.23 162
공지 Note for Library Website Log-in/도서관 홈페이지 로그인 시 유의사항 file 2022.03.23 89
공지 학술DB] RISS 무료 이용 가능 DB 안내/Available Database at RISS 2022.01.04 163
공지 학술DB] 교보스콜라 시범서비스 안내 (~12.31) file 2021.08.25 295
공지 학술DB] 국내외 석박사학위논문 이용 안내/Domestic and Overseas Thesis/Dissertation 2020.06.04 1224
302 Trial Service] "Discovery Service" open (~9/30) file 2021.03.12 389
» 학기중 도서관 운영시간 안내/Semester Library Hours(3.2-6.18) 2021.03.12 173
300 교육] DBpia 3월 온라인 이용교육 안내 (3.9-3.24) file 2021.03.08 69
299 교육] 2021년 상반기 ProQuest 학술DB 온라인 이용 교육 안내 (3.11-5.26) file 2021.03.03 138
298 2021학년도 봄학기 도서관 근로장학생 추가 모집 (-3/8) file 2021.03.02 78
297 Library closed on Mar. 9 / 도서관 휴관 안내 (3/9) 2021.02.26 75
296 New] 해외 eBook 신규 오픈 안내/Overseas eBook Newly Available file 2021.02.26 251
295 2021 봄학기 지정도서 안내/Reserved Books for Spring 2021 file 2021.02.25 94
294 New Arrival/신착도서안내] February 2021 file 2021.02.25 72
293 2021학년도 봄학기 도서관 근로장학생 모집 (-2/18) file 2021.02.08 70
Board Pagination Prev 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 42 Next
/ 42
위로

TOP