메뉴 건너뛰기

공지사항

공지사항

코로나19 확산으로 이용이 제한되었던 도서관을 일부 확대 운영하오니 이용에 참고하시기 바랍니다.

 

1. 시작일 : 20201013() ~ 별도 공지 시까지

 

2. 시간

 

구분

이용시간

비고

자료실

,수,목,금

10:00~17:00

-/공휴일 휴관

자료실내 PC실 이용금지

28개 열람석 이용 가능

13:00~17:00

열람실

휴실

 

 

 

3. 이용 예약하기 : 매일 25명 제한

  (학교 이메일 계정으로 로그인 후 예약 링크 접속 가능)

 

4. 이용대상 : 재학생

 

5. 이용방법

⦁ 하루 전 미리 예약하기

⦁ 출입 시 손 소독, 방문일지 작성, 발열체크 및 열람석 신청

⦁ 퇴실 전, 손길이 닿은 이용 좌석 셀프 소독 권고 (책상, 의자 등)

 

 

6. 대출/반납 관련

⦁ 코로나19로 인한 임시휴관중 발생한 모든 연체료는 면제됩니다.

  단, 타도서를 대출하고자 할 경우, 먼저 기존의 대출중인 연체도서를 모두 반납하여야 합니다.

 

7. 유의사항

⦁ 자료실 내에서 반드시 마스크를 착용해 주시기 바랍니다.

⦁ 거리두기 실천에 따라 반드시 착석가능 표시 좌석만 이용 가능합니다. (111좌석 제한)

⦁ 체온이 37.5이상이면 출입이 불가합니다.

⦁ 코로나19 예방을 위한 개인행동수칙을 반드시 준수하시기 바랍니다.

⦁ 매주 화요일 오전은 도서관 내부 청소로 인하여 오후에 개관합니다.

비협조 시 퇴실 조치합니다. 모두의 안전을 위함이니 협조 바랍니다.

 

위의 내용은 코로나19 확산 정도에 따른 정부 및 대학 방침에 따라 변경될 수 있습니다.

 

 

 

The library hours and services which had been limited due to the spread of COVID-19 will be extended and expanded

to some extent.

 

1. Starting Date : Tue. Oct. 13 ~ Until further announced

 

2. Library Hours

 

 

Available Hours

Note

Library

Mon, Wed,

Thurs, Fri

10:00~17:00

⦁ Closed on Sat-Sun/Holidays

⦁ Computer lab is not available

⦁ 28 Reading chairs are available

Tue

13:00~17:00

(PhD) Reading Room

Closed

 

 

 

3. Make a Reservation: Limited to 25 people a day (Accessible when logged in by ttgu.ac.kr email account)

 

4. Available Users: Continuing Students

 

5. How to Use the Library

⦁ Make a reservation a day before

⦁ When coming in, sterilize your hands, fill out the Visitor’s List, check your body temperature and get a reading chair

  assigned (Only those who wish)

⦁ Before leaving, sterilize the study area you have used (desk, chair etc.)

 

6. Regarding Book Loan and Return

⦁ Overdue fines are exempted for all overdue books during the temporarily closed period due to COVID-19. 

  However, to borrow more books, all overdue books must first be returned.

 

7. Note

⦁ Please make sure to wear a mask in the library.

⦁ For practicing distancing, only the chairs marked as ‘Available Seat’ can be used (1 seat per day, per person).

⦁ If the body temperature is 37.5or higher, access will not be allowed.

⦁ Please make sure to observe the code of conduct for preventing COVID-19.

⦁ For Tuesdays, the library will open in the afternoon due to cleaning in the morning.

When one does not cooperate, he/she will be asked to leave. We ask for your cooperation for the safety of all.

 

The above may change depending on the policies of the government and the university according to the extent of

spread of COVID-19.

 


List of Articles
번호 제목 날짜 조회 수
» 도서관 자료실 확대 운영 안내 Library Hours/Services Expansion (10/13~) 2020.10.12 200
공지 학술DB] 국내외 석박사학위논문 이용 안내 2020.06.04 142
공지 학술DB] RISS 무료 이용 가능 DB 안내 2020.06.04 180
공지 Free Access to "Public Health" on JSTOR(~12/31) file 2020.04.14 287
공지 코로나19 확산 방지를 위한 외부인 출입 제한 (2/24~) Limiting Access for Visitors (Outsiders) to Prevent the Spread of COVID-19 (Feb. 24-) 2020.02.24 182
284 New Arrival/신착도서안내] November 2020 file 2020.11.24 19
283 학술DB] DBpia 11월 온라인 교육 안내(11/10-11, 18-19) file 2020.10.21 76
282 New Arrival/신착도서안내] October 2020 file 2020.10.21 59
281 DBpia 10월 온라인 교육 안내(10/7-8. 13-14) file 2020.10.05 58
280 중지] 임시휴관 중 예약 대출 및 복사 서비스 안내 Book Loan and Copy Reservation Service during Library’s Temporarily Closed Period (9/15~) file 2020.09.14 210
279 학술DB] DBpia 기능별 이용 가이드 및 외국어(영어/English, 중국어/中文) 버전 안내 2020.09.11 82
278 (코로나19 상황에 따른) 도서관 운영계획 (9.11) Library Operation Plan Regarding the COVID-19 Situation (Sep. 11) 2020.09.11 107
277 New Arrival/신착도서안내] September 2020 file 2020.09.09 68
276 학술DB] DBpia 9월 온라인 이용교육 안내(9/15-16, 23-24) file 2020.09.08 58
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 29 Next
/ 29
위로

TOP